Hopp om löp

Vaknade supertidigt imorse {kl 5!} och var pigg. Haha, min dygnsrytm är inte att leka med alltså. 

Mattias åkte till jobbet vid 6:30 och ungefär då gick jag upp och åt frukost, läste tidningen och tittade på Nyhetsmorgon. 

Efter lite fix och plock hemma drog jag på mig löpargrejerna, ställde in run keeper på ett lättare intervallpass och gav mig ut i duggregnet. 

Hur underbart som helst!


14 intervaller med 60s jogg och 30s pw. Tog mig drygt 3 km och avslutade med en rask promenad hem. 
Vädret var perfekt för löpning, lagom temperatur, frisk luft och lite lätt duggregn. 

För ett tag sen skrev jag att jag inte tänkte springa mer med spiken i magen eftersom det kändes konstigt, men efter att ha joggat mig genom Vår ruset i måndags fick jag lite mer hopp om löpningen, då det faktiskt gick utomordentligt. I lagom tempo, vilket är den största utmaningen. 

Blev en riktigt adidas-kittad outfit dagen till ära. 
0 kommentarer