Vecka 28

Söndagarna den senaste tiden har varit allt annat än vanliga söndagar när vi tar kort på magen, äter frukost, läser om Spikens framsteg och sen går och tränar tillsammans. Väldigt busy lately. 

Nu är det en livlig krabat i magen som är ungefär 39 cm lång och väger drygt 1 kg. Det är en tillväxtperiod nu mellan vecka 28-32 och det märks verkligen för nu växer magen så man nästan hör att det knakar. 

Det ser riktigt roligt ut när det är dags för morgongymnastik alternativt kvällskarate {mer karate än gympa på kvällskvisten}. Helt plötsligt kan magen bli helt bucklig och sned, oftast åt höger, eller bara guppa runt. Har försökt fånga det på film, men riktigt så roligt ska vi tydligen inte ha det. 

Hade, vad jag tror, min första sammandragning häromdagen. Hela magen blev precis stenhård och jag fick stanna tills det gick över. Skum känsla, lite obehaglig och ungefär åt kramphållet. Linda skrattade när jag berättade om upplevelsen med peppen 'vänta bara till dom riktigt värkarna'... {Pepp? ;-) }. Men sen avslutade vi samtalsämnet med att {Linda} konstaterade att förlossningen är en riktigt häftig upplevelse. Inte såhär i förhand. Det här med att en människa med kontrollbehov ska behöva utsätta sig för något som absolut inte går att kontrollera... Varken när, var eller hur. Det tiltar lite grann i min hjärna. 

Hursomhelst. Vecka 28 och mindre än 3 månader kvar! 

En magbild på väg till gymet. 

3 kommentarer
Monica

Härligt när allt flyter på :) Nu längtar vi alla efter lilla spiken :)

Svar: Ja, faktiskt väldigt härligt! Särskilt som man läser om så många som har en massa komplikationer!
Åsa Linnea

Linda

😂😂😂
Det var kanske inte världens bästa pepp men jag kunde inte låta bli. Du kommer klara av förlossningen galant! 👍😄

Svar: Haha, jag har inte så mycket annat att välja på än att bara klara av den :) puss!
Åsa Linnea

suzza

så roligt att följa dig och din fina mage!!!

Svar: Åh vad roligt att du följer här Suzza! Hoppas att du mår bra! Kram
Åsa Linnea