Slutet gott, allting gott

Mer och mer har det kommit över mig att fundera över vad som är viktigt här i livet. Om det skulle komma till en punkt i livet där man får möjlighet att se tillbaka och reflektera över val man gjort så hoppas jag att jag känner mig nöjd över de prioriteringarna jag gjort och de beslut jag fattat under livets gång. 

...

Det började någon gång i höstas när jag, med inspiration från Veronica, fick för mig att rensa på Instagram. Att ta bort alla inspirationskonton som skapade mer stress över vad jag ville åstadkomma hemma och allt jag inte hann med. Stress. Så onödig stress. Efter det blev det som någon slags lättnad. Jag slutade läsa en massa bloggar som jag insåg inte tillförde mig något positivt. Jag kände mer och mer att det fanns saker som jag inte ville skriva och jag hittade heller aldrig tiden för att skriva det jag ville som jag ville. Ja, ungefär på den vägen är det. 

Jag mer och mer börjat värdera min tid, antagligen i samband med att min "egna tid" har reducerats ganska rejält sedan vi blev fyra i familjen. Vad vill jag egentligen lägga tiden på? Och är det värt det i längden? Dessutom känner jag att allting har sin tid. 

Med det sagt. 

Bloggen får finnas kvar, antingen får jag feeling och skriver nåt enstaka inlägg, eller så får jag inte det. Mest troligt är att den får ett lösenord och får finnas kvar för min egen del. Det är ändå ett 12 år gammalt arkiv som finns på denna. 

Det viktigaste är livet här och nu. 
(null)
Puss hej. 
2 kommentarer
vronky

<3

Monica

Hej

Har ju hängt med ett tag. Blir lite tråkigt utan dina glada inlägg. Men har man inte tid så e de så. Jag själv orkar inte blogga. Mer rehab då mitt vänstra knä pajade. Troligt en lindrigare bakre korsbands skada.

Men jag önskar dig å din familj lycka till i framtiden. Kanske snubblar vi på varandra i Skövde 😊 En stor kram till dina söta knoddar.