Packa pappas kappsäck

Varför är det så tröökigt att packa? 

Linda och jag har en teori om att det är för att vi är skiljsmässobarn = packa ner bohaget varje fredag och byta hem*. 
Spelar ingen roll hur strukturerad man är med listor och grejer, det är iaf sååå trist.

Iof lite roligare att packa in i bilen nu när vi har en grande volvo, nästan inget tetris-spelande alls. 

Hursomhelst. Vi ser fram emot en veckas semester, en enda vecka på hela sommaren, lite som när man sommarjobbade och var sådär 15-20 år nånting... så jag ska carpa livet från morgon till kväll. 




Bilden ... har bara lite med inlägget att göra. Det är mormors fina presenter från New York till semesterfirarna som än så länge inte packar sina egna väskor och en del av dom fina kläderna åker med på vaccation. 


* obs mamma och pappa, det har ej gått någon nöd på mig som skiljmässobarn mer än att jag kopplar mitt starka ogillande för att packa till varannanveckaslivet. Puss  

0 kommentarer