2017

(null)

De 9 mest gillade bilderna på instagram 


Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?

Jag, tillsammans med Veronica & Jossan, höll ett tal på engelska på Jennies & Marcus bröllop. Jag har aldrig hållt något riktigt tal förut, och absolut inte på knackig engelska... Var så enormt nervös innan - men det gick bra när det väl var dags. 

Vilka länder besökte du?

Finland, för den årliga semesterveckan på Åland och Tyskland för årets finaste bröllop för Jennie & Marcus 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Veronica & Niklas fick lilla Albin som jag också har den stora äran att vara gudmor till. 
Sanna & Magnus fick bebis nummer två i slutet av året. 
Flera har blivit föräldrar och kommer bli under första halvan av 2018. Älskar verkligen det här med barn, både ens egna och alla vänners. 

Vilket datum från år 2017 kommer du alltid att minnas?
20 januari, dagen när Elsa föddes. 

En gång du grät:
Ganska nyligen, när jag för jag vet inte vilken gång i ordningen kände mig enormt otillräcklig som mamma till två barn. 

Vad var din största karriärsmässiga framgång?
Under våren släppte vi vår bok som riktar sig till idrottslärare, fullproppad med massa bra tips till undervisningen. Recensionerna och reaktionerna på boken har varit väldigt positiva!  

Och din största framgång privat?
Innan jag blev mamma till två barn så kunde jag inte riktigt förstå hur jag ens skulle kunna ta mig utanför dörren med två barn. Men här är vi nu, nästan ett år senare, med ett ganska bra självförtroende som mamma. Så det får jag se som en privat framgång, att jag växt i trygghet som mamma.

Största förändringen under 2017? 
Förutom Elsa som självklart är den absolut största och bästa förändringen så är det också året som min sambo tog beslutet att bli egen företagare. Tufft beslut att fatta mitt under småbarnsåren. Läskigt och pirrigt men riktigt modigt gjort! Istället för semester och föräldraledighet så blev det jobb, jobb och jobb hela sommaren men det kommer att löna sig. 

Bästa läsupplevelse?
Ja ni... vad har jag ens hunnit läsa detta år...? 

Bästa tv-serie?
Senaste säsongen av Game of Thrones & sen hann jag även beta av säsong 1-3 av Homeland. 

Bästa podcast?
Veckans bläcka pga skönt härligt surr av två jordnära personer. 
Barnvagnspromenader pga blir i princip alltid nästan gråtfärdig av hög igenkänningsfaktor och bekräftelse i diverse föräldrafunderingar. 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2017?
Elsas sovlåtar = Stand by you med Rachel Platten
samt Vaiana med How far I'll go

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Överlag så skulle jag säga att jag har varit så mycket mer av båda delarna. "Känslorna är all over the place" skulle man ju kunna beskriva året med. Mycket mer känslosam och mer öppen om mina känslor och tankar. 

3 ord som sammanfattar ditt 2017: 
Amning, mammaledig, avvänjning (napp+blöja) 

Den maträtt du åt oftast 2017?
Ost & chark har varit vår fredagsstandard i soffan när barnen somnat ("maträtt")

Vad gjorde du på din födelsedag 2017?
Hmmm. Minns inte riktigt vad jag gjorde på dagen *kollar i kalendern* Det var en torsdag så jag gissar att jag hängde med barnen. Mattias kom hem tidigare från jobbet och på kvällen gick vi till Dammstugan och åt mexikansk mat med massor av koriander. Årets snabbaste middag med trött 3-åring och hyfsat missnöjd bebis vill jag minnas.  

Vad spenderade du mest pengar på?
Hmmm. Kommer inte riktigt på något vi lagt mycket pengar på.... eller jo! Vi byggde tak på altanen och köpte en ny bil. 

Vad fick dig att må bra?
Nöjda barn. Den extremt dåliga sommaren, haha. Perfekta förhållanden för ett spädbarn. Inte för kallt. Inte för varmt. Knappt någon sol att tala om. 

Vad är du mest stolt över?
Att ha klarat omställningen till 2-barnsmamma
Att min sambo är en grymt företagsam sjukgymnast (kanske till och med Uppsala läns mest företagsamme..?) 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Lägga lite mer "unn"-tid på mig själv. Överlåta lite kvällar till pappan, träffa vänner, vara lite mer barnfri. Det kan jag vara värd efter detta intensiva år. 

Vad ser du mest fram emot 2018?
Först och främst en härlig semesterresa till Thailand. En sambo som är ledig tillsammans med oss i över två veckor vilket hände för snart ett år sedan. 
Jag ser fram emot ledig tid tillsammans. Det är verkligen det bästa som finns. 

0 kommentarer