Syskon på gång

Igår slängde vi upp den där bilden på instagram (asarindstal) - den fantastiska bilden som säger att lilla Flippen ska bli storebror! Det bakas alltså ett litet syskon i magen just nu, så himla härlig känsla! Särskilt efter rutinultraljudet som vi gjorde igår, nu känns det äntligen som att jag kan slappna av lite och tänka att det faktiskt är, och inte behöva gå runt med katastroftankar.

HÄR outade vi förra graviditeten - det var också efter RUL har jag för mig. HÄR hittar ni alla veckoinlägg där jag skrev vecka för vecka om hur det var att vara preggo, allt som hände i kroppen och vad jag tänkte och kände. Så himla kul att kunna gå tillbaka, läsa och jämföra. Ska vi jämföra magar så kan man ju säga att jag är typ 10 veckor före min första graviditet redan nu, men å andra sidan började det väl synas rätt så sent under första graviditeten.

Lilla fantastiska människa!

Idag går vi in i vecka 20 (19+0). Vi blev faktiskt flyttade några dagar, och jag skriver faktiskt för att vi inte blev det alls under den första graviditeten, Spiken kom dessutom nästintill på beräknat datum - 1 dag, så det var en punktlig liten filur. Bebis nummer 2 har fått datum 19 januari, 21 januari och nu 24 januari, så det är väldigt oklart när den kan tänkas kika ut. Däromkring kan vi ju hoppas i alla fall.
 
Hur mår jag då?
Jo men rätt så bra faktiskt! Har i princip mått som vanligt under dessa 20 veckor. Gått och oroat mig till förbannelse och inte riktigt vågat tro på det, förrän igår.
Vissa kvällar har jag fruktansvärt ont i ryggslutet, så ont att jag får däcka på soffan och ligga kvar där. Det är när jag gjort en massa ovanliga grejer, typ lyft saker på konstiga sätt, suttit mycket still eller plockat grejer från golvet osv. Om jag bara gör vad jag vet att jag borde göra så går det rätt bra.
 
Hur tacklar blivande storebror hela situationen?
Han fick följa med på KUBen i somras då alla våra barnvakter var på semester. Det tyckte han var spännande, när barnmorskan hällde gelen som ett hjärta på magen. Efter det pratade han några dagar om att "Mamma bebis i magen", men sen kom han på andra tankar.
Igår när vi visade dom nya fotona och frågade om han såg vad det var så svarade han "En flodhäst". Haha, så arbetsnamnet fick vi från storebror - det är en liten flodhäst, eller flodis, som bakas i magen.
 
HÄR kan ni läsa om vecka 20 med Spiken.  
Vilken födelsedagspresent till mig själv va :-)
3 kommentarer
bödis

Sååå underbart! Längtar jag också!

Svar: Hihi du har ju längtat mer än mig ☺️☺️🙈
Åsa Linnea

Therese

Ska bli jätteroligt att följa din andra graviditet! Stort grattis igen!! 😀❤️
Kram Limpan

Svar: Eller hur :) så himla kul att man kan jämföra och känna sig lite "rutinerad" i den här förvirrade föräldravärlden. Hoppas ni mår bra!
Tack! Kram 💕
Åsa Linnea

Anonym

Men åh :-) Grattis! Själv blev jag moster i slutet av juli och blir moster igen i början av nästa år om allt går som det ska. /Monica

Svar: Tack! :) Och grattis till mosterskapet!
Åsa Linnea