Vissa dagar.

Trots vakenhet i omgångar mellan 01:30-04:30 inatt så har vi varit oerhört på hugget idag måste jag säga. Aktivering är bästa receptet mot trötthet. 

Sanna & Elise kom hit och vi tog en lång, solig, svettig och guppig promenad genom naturreservatet i Steningedalen. Hua. Det var träningspass nummer ett. 


Efter en sista uppförsbacke avslutade vi rundan med en sopplunch och lek på öppna förskolan. Inte nöjde vi oss där, utan vi hann även med att gunga och leka i sandlådan. Sanna och jag kunde nästan sitta med en varsin kaffe i handen och njuta av solen. Nästan. Jag hade en god ide om att Filip skulle få äta sitt mellis i vagnen. Tanken var kanske god, men nej, mat skall inte ätas i vagnen. Mvh renlighetens moder. 
När Filip sov sin eftermiddagslur hann jag med att plantera vårens frön och blommor. Mina fingrar blir grönare för var dag som går. Det genererar lite vuxenpoäng va?!

Den evighetslånga dagen avslutades med en timme i köket där jag snurrade ihop husmanskostens husmanskost; raggmunk med stekt fläsk. Sen drog jag på mig löparskorna och sprang en halvtimme. Det är ej världens mest upplyftande tanke att jag om drygt en månad skall cykla, kanotera och springa totalt cirka 28 km. Men jag jobbar på det. Nu sovdags! 
0 kommentarer