Vecka 31

9 veckor kvar! Eller max 11 {kan vara lika bra att ställa in sig på det}. Ensiffrigt i veckospalten och över 75% bakom oss. 
 
Fina Sanna i vecka 20 och jag i vecka 31. 
 
Det är en sån himla baby boom i vår vänskapskrets just nu, vilket är hur kul som helst! Dels för att det blir en massa bebisar som kommer bli jämngamla och sen för att allt mag&preggoprat blir helt naturligt {sånt som jag själv absolut inte tyckt varit superintressant innan}. 
 
Kroppen förändras fort nu, magen känns gigantisk, haha, inget mot vad det antagligen kommer kännas om ett par månader... Magstorleken är helt normal och följer kurvan exemplariskt. Jag får tänka till både en och två gånger innan jag vrider och vänder på mig för att inte använda magmusklerna för mycket. Känslan i kroppen går upp och ner, ena stunden känner jag mig slank & snygg med mage, medan jag i nästa stund känner mig som en klumpeduns, osmidig och så vidare.
 
Det är himla mycket liv i magen varenda dag, kickar till höger och vänster {mest höger}. En livlig krabat är vad världen har att vänta sig. Ungefärliga mått på Spiken är nu 1,6kg och 43 cm lång. Alla organen är snart färdiga, lungorna blir färdiga sist och nu ska krabaten bara koncentrera sig på att lägga på sig vikt och ha det gött där inne. Bebisen kan också känna igen musik som spelas flera gånger - blir till att poppa Bruce Springsteen på pappans önskan.
0 kommentarer