Vecka 29

Vi är inne på sista tredjedelen av preggo-tiden. My oh my. Veckorna flyger iväg tycker jag! 

Tror bestämt mina cravings är jordgubbar och bigarråer. Kan äta hur många som helst. Bra tajming med utbudet av svenska färska bär så det är helt okej va?! Särskilt som bigarråerna kanske kan hjälpa magen för järntabletterna som jag börjat äta. Sist vi var hos barnmorskan låg järnvärdet lite på gränsen, fortfarande bra, men för säkerhetens skull äter jag en tablett om dagen. Älskar inte att äta tabletter. 

- I veckan har vi ny dejt med barnmorskan
- Det hickas friskt i magen. Haha, väldigt lustig känsla
- 1,2kg bebis bakas i magen nu
- För lite att göra resulterade i att jag skrev gästlista till namnkalaset. {för lite, redan innan semestern - bådar illa}
- Jag ska gärna använda stödstrumpor och inte glömma mellanmålen {ingen risk med mellanmålen iaf}
- Har nu varit gravid i 200 dagar!

En sommarmage 💕
1 kommentar
Monica

Jordgubbar å biggaråer e verkligen det som gäller nu. Mums! Köpte hem en fin vattenmelon med eftersom det e svårt att äta i värmen. Men melon funkar alltid :)

Svar: Mmm vattenmelon är så himla gott på sommaren!
Åsa Linnea