Vecka 37

Hallå, bebisen räknas som färdigbakad nu! Hur galet är inte det då? Pirrigt värre må jag säga. 

Imorse var vi hos barnmorskan, alla värden såg bra ut och ... tadaa, bebisen är fixerad, så nu var det "bara att föda" enligt bm. Sagt och gjort eller? Huvudet ner, rumpan upp och fötterna åt sidan, Spiken låg som en groda nu, får man byta arbetsnamn i vecka 37?

Jag mår för övrigt toppen. 9:e månaden... Studsar fram - nääästan. Tänker att det finns risk för att lilla Spikis kommer vara en precis motsatt bebis till alla goingar vi träffat senaste tiden bara för h❤️n skött sig exemplariskt i 9 månader. Eller {peppar peppar} så fortsätter Spiken på detta spår och är en väluppfostrad äta-sova-bajsa-bebis redan från start. 

Sedan är frågan hur nojjig jag får bli när det kommer till att låta Mattias ta sig alltför stora friheter och bege sig hemifrån utan mig. Vilket avstånd i tid ska vara maxgränsen? Vet ju att det kommer ta tid när det sätter igång, men tänker ändå lite sådär 'Hej Hollywood, jag har sett alldeles för många rom-coms': att vattnet ska gå, helst i en plaskig pöl mitt på vardagsrumsgolvet {eller varför inte på Coop?} och sen hets & stress för att hinna till sjukan. Mja, behöver ju släppa iväg honom, och även mig själv, till jobbet nästa vecka, så jag får nog placera ett stycke is i magen helt enkelt.

Har en riktigt go kula nu. Basketboll-isch. Det blev en mage av Spiken till slut!


1 kommentar
Monica

Spiken numera grodis kommer nog tidigare än vad vi gissar på :)

Svar: Hehe, ja man kan alltid hoppas :)
Åsa Linnea