Bra checklista

Hittade en bra checklista inför Lidingöloppet imorgon här. Utgår från den och skriver min egna :-) Alltid skönt att ha koll på läget inför lopp, så slipper man hamna i stressiga situationer just där och då. 
 
Klädsel 
Det beräknas bli mellan 8-14° och varierad molninghet. Skön löptemperatur men gäller att klä sig varmt. När du är ute och springer så länge som vid 3 mil hinner du bli avkyld av torkat svett och vind så hellre lager-på-lager och knyta ett plagg runt midjan om det blir för varmt.

Jag kommer antagligen springa i långärmad tunn tröja och en t-shirt över, kompressionstights och långa kompressionsstrumpor. Buff och tunna löparvantar och grym musik i öronen. Imorgon blir det mina Boost som får hjälpa mig runt banan. Mina andra skor är inte gjorda för terränglöpning. 

Övriga prylar 
Jag packar med startbevis/Nummerlapp, spibelt, ID-kort, fulladdad mobil, energigel, en celsius att dricka innan start, näsdukar, torrt varmt ombyte.

Transport
Hur jag tar mig dit (det går gratisbussar från Ropsten).
Jag och Vronkis laddar med frukostliknande lunch och åker sen över till Lidingö i god tid innan starten. Ingen stress! 

Schema
Hur tävlingsdagen går till.
Jag startar 13:30 och räknar med att springa runt på drygt 3 timmar. 

Hejarklacken
Du kan följa mig via Sms, eller helst på plats! 
Gör så här för att beställa SMS-tjänsten.
Skicka ett SMS till 72456 med texten:
LL<mellanslag><startnumret>, t.ex. LL 30001. 
Så här skriver du om du vill följa mig: 
LL 72349
 
Lidingöloppet SMS

Banan
Spana in loppets karta och hur banstatus ser ut inför helgen.

Tidtagning 
Var förberedd på hur du sätter på tidtagninchchippet för att tiden ska räknas. Extra viktigt för oss som gör Klassikern.

Överdragskläder
Veta var du lägger dina kläder och prylar du vill ha före/efter loppet.
Mina överdragskläder får Matty & mamma komma med vid målet. 
 
 
Nu kör vi!
3 kommentarer
Monica

Haha! Jag som trodde du skulle ta löprunda till ön som uppvärmning. ;) :D Får vara hejarklack på avstånd för jag åker till Skövde i morgon. :)

Svar: Haha nä :) får bli tuben dit :)
Ha det sp härligt i Skövde!
Åsa Linnea

Evelina

Så häftigt!! :D Håller tummarna för dig imorgon

Svar: Åh, tack så mycket :) är pirrig och nervös nu!
Åsa Linnea

Tessan

Lycka till Åsa!! Håller alla tummar och tår för dig, du är grym!

Svar: Stort tack Tessan :) kramar
Åsa Linnea