Pärlor på hörlurarna

När jag var i Göteborg tidigare i somras klev Calle Sterner {han som dansade med Molly} in på baren vi satt på. Från hans öron hängde hans iPhone-hörlurar med pärlor på. Med inspiration från honom så googlade jag fram den här beskrivningen {för övrigt en supermysig hemsida, värd att kolla in} på hur man gör och jag lovar, det är jättelätt, lite pilligt i början, men efter en stund får man in snitsen och då går det av bara farten.
 
 
Du behöver pärlor, hörlurar och en sax. Allt du gör är att klippa ett jack i pärlorna och sedan trä på sladden. Jag märkte även upp alla våra laddare hemma med en varsin färg, eftersom vi alltid blandar ihop varandras och laddarna av någon märklig anledning lyckas försvinna... {Får väl skylla mig själv om ett tag när mina färger är spårlöst försvunna}. Väldigt nöjd med dessa kreationer måste jag säga.
 
211 kommentarer
Karin O

Smart idé:))

inspirєmє ♡

Men gud vilken cool idé!! :)

Julia

coolt! :)

Mattias Eckerman

Årets blogginlägg

Svar: Japp! :)
Åsa Linnea

Alexsandra

Snyggt :)

Linda Skjevik :)

Det här inspirerade verkligen mig, nu måste jag till stan och köpa mig pärlor :D

Chiaki

Så smart! Dom borde väl kanske hålla lite bättre då också? (Mina hörlurar brukar alltid gå sönder så fort ><) :D

Emelie

Grymmt! :)

mia

Det ska jag göra! :D

Signe

Tack för tipset!! Jag har länge velat veta hur man gör!! :D

rebecka

snyggt! det tänker jag att härma:)

Svar: Bra idé! :)
Åsa Linnea

aliengirl- artist & actor

Fan vad snyggt. :D

Svar: Tack :)
Åsa Linnea

Elin

Vad tufft! :D

Josh Hutcherson fansite

Kul idé verkligen!

D A H L È N

Vilken häftig idé! Detta ska jag absolut testa! :D

Svar: Det tycker jag absolut att du ska göra! :)
Åsa Linnea

N A M L Ö S

Jättesnyggt!! Synd bara att mina sladdar e för tjocka för sånna små pärlor..,.

Svar: Du kan alltid köpa ett par med smala sladdar, eller så köper du lite större pärlor :)
Åsa Linnea

stephaniek

otroligt häftigt. måste man ju testa! :)

Emma says style, love & rock and roll.

så himla enkelt, roligt och fint pyssel! :D

Svar: Och lite terapi också :)
Åsa Linnea

Sabina

Åååå vill oxå, kanske man ska ha det som projekt klart till jul;)))

Kraaaaaaaaam

Svar: Ja, det tycker jag absolut att du ska!
Åsa Linnea

tannaz

har länge undrat hur man gör, trodde att man köpte såna men tack för beskrivningen!

Svar: Varsågod :)
Åsa Linnea

Pauline Emilia

Kreativt! :)
Blev jättefint. Det här ska jag testa! :D

Svar: Tack :) Ja det tycker jag absolut att du ska testa, det är jättelätt!
Åsa Linnea

Fotoquie fotoblogg

Snyggt ;) Sett det innan men nt fattat hur...
Har hela familjen iPhone elr? xD

Svar: Haha, ja, om hela familjen räknas som jag och min sambo :) Sen har vi varsin iPad och några iPods också :)
Åsa Linnea

SHORTY

riktigt snyggt! Det där ska jag försöka mig på :D

Svar: Ja, det tycker jag du ska göra!
Åsa Linnea

Fotograf Malin Sundin

riktigt coolt :)

Rafia

Har alltid undrat hur man gör, nu fick jag veta! Fin blogg btw, kolla gärna in min!:)

Anonym

riktigt häftigt! :)

Sofi

GUD VAD HÄRLIGT! nu vet jag vad jag ska pyssla med!

Svar: Ja, eller hur :) Bra tidsfördriv!
Åsa Linnea

Kimonoh

ååh, jag har alltid undrat hur folk gjort det där! :) Tack så mycket

Svar: Det var så lite så :)
Åsa Linnea

Jenna

Jättebra idé, ser så sött ut!

Svar: Ja, eller hur! Blev väldigt bra!
Åsa Linnea

Maria

Superhäftigt! :D Har sett många som har så men undrat hur man gör, tack för tipset :)

Svar: Det var så lite så :)
Åsa Linnea

Caroline

Jag har också testat att göra så där med mina hörlurar! Jag fick tyvärr blåsor på mina fingertoppar från när jag pillade över pärlorna över sladden, men resultatet blev i alla fall fint:

http://wordsbycaroline.blogg.se/2011/march/en-farggladare-horlursladd.html#comment

Svar: Jag fick också ont i fingrarna, inte blåsor, men det blev lite nött på huden.... Pilligt men fint!
Åsa Linnea

Helena N

Men vilket underbart tips!
Det ser ju helläckert ut, plus att jag tror att det hindrar mina lurar från att slå knut på sig själva, som de gör så fort jag haft dem i handväskan.
Kram Helena

Svar: Ja, det är hur bra som helst! Inget trassel alls längre!
Åsa Linnea

jenny

omg sjukt snygga ju :D

Maja - Hobby fotograf ♥

Super snyggt!
Det där ska jag göra med min lurar när jag får min iPhone :)

Svar: Tack :)
Åsa Linnea

marika

Sjukt snyggt. Tyvärr tappade jag precis bort mina hörlurar så nu ska jag iväg och köpa nya! :D

Svar: På fyndiq.se har dom superbilliga!
Åsa Linnea

Anna Lovisa

Åh så snyggt! :D Bra tips! :D

Svar: Tack! :)
Åsa Linnea

Josefine

Min kusin har också så, tycker det är sjukt smart! Ska nog också fixa detdär med mina hörlurar. Jag älskar verkligen din blogg, jättemysig att läsa!

Svar: Ååh, tack så mycket :)
Åsa Linnea

annalvoisa

har funderat ett längre tag vars man kan hitta sådans hörlurar med pärlor eller hur man gör, men nu ska jag göra själv, tack för beskrivningen!

Daniela

Ska absolut göra detta :)

Svar: Det tycker jag absolut :)
Åsa Linnea

Felicias mode

Så smart! Och även snyggt! :)

Evelina

haha, va rolig ide :D

Svar: Ja, eller hur :)
Åsa Linnea

Susanna

Gjorde så med mina hörlurar för några månader sen, bästa jag gjort nu! Nu kan dom aldrig trassla sig ;)

Svar: Hur bra som helst!
Åsa Linnea

Rita

Smart:)

Svar: Eller hur!? :)
Åsa Linnea

Terése Bouvier

Vilken mysig grej!
Skall definitivt göra sådär på mina hörlurssladdar hemma. Tack! :)

Emma - s p e c i e l l a

Åhh vad glad jag blev har tänkt göra det här jättelänge nu, fint det blev! :D

Sandra

Så snyggt,, det ska jag självklart göra med mina hörlurar och laddaren :D

Elin

Så himla kul och kreativ grej!

Malin L

Riktigt coolt, det måste jag testa! :)

Erica

Inte alls min stil, men ändå, oj, så häftigt och roligt! :-D

Mikaela

Ska testa! :D

Andjela

Så snyggt! Ska testa och göra :)!

Matilda Johansson

Välldigt coolt! Får kanske prova på detta, frågan är bara om vi har några sånna pärlor kvar eller om vi har gett bort dom till kusinbarnen ...

Svar: Finns annars att köpa på närmaste leksaksaffär för en billig peng :)
Åsa Linnea

Edith

Men gud vad skoj! Ska nog prova

Elin

Wow, det där såg roligt ut. Kanske ska sitta och pyssla nu när jag ändå är sjuk och inte kan göra någonting annat :P

Julias Ink - Hormonpreggo

Åhh va snyggt! Tack så mycket för inspirationen :D

VICKY

Fifaan va coolt! :D nu kommer jag pärla på allt! :D haha. Men jag undra ensak: varför satt han med lurar inne på en bar? haha.

Svar: Haha, bra fråga :) Men han kom in till baren med lurarna på, sen vände han och gick.
Åsa Linnea

Ninni

Men så läckert :)

Em

Så söööta!

Foxxa

usch vilken läskigt trevlig blogg. Underbar alltså.

Svar: Tack så mycket :)
Åsa Linnea

Paulina

Så coolt! Har sån problem med att sladdarna trasslar in i varandra. Detta måste jag göra

Hanna

Ascoolt!! :D Det ska jag absolut göra på mina... Gissar på att dom inte trasslar lika lätt med dessa på?

Tack för tipset! =)

Svar: Nä, precis, funkar väldigt bra och det är så skönt med trasselfria hörlurar!
Åsa Linnea

Fannie

Riktigt snyggt! ska nog testa det senare :D

JonnaK

Vad häftigt!
Tack för beskrivningen!

Medina

Åh häftigt! Det måste jag fixa:)

Johanna

VÄLKOMMEN PÅ WEBSHOPSLANSERING!

Den 14 augusti slår vi upp portarna till vår nya fräscha webshop!
Divine är namnet du skall lägga på minnet.

Hos oss kan du hitta unika, moderiktiga och prisvärda smycken för alla tillfällen.

Det kommer att bjudas på otroliga erbjudanden och annat piffigt, smått och gott.
Något du inte får missa! Så plocka fram kalendern och anteckna, ställ alarm och spika den 14/8.

Du hittar oss på www.divinebyjohanna.se

Ta med dig hur många smyckestokiga vänner du vill!

Psst..! De 20 första som beställer får en gåva!

Varmt välkommen!
MVH
Johanna Svensson
Divine by Johanna

Lanjas - www.Lanjas.com

ååh, såg nån i gbg som hade så, så fint!!!

Jenny

Tusan vad smart och snyggt! Måste göra det! :D

Fotograf Malin Sundin

har gjort mina nu, fick rätt så ont i fingrarna haha

Emeilia

Rolig ide! Man blir verkligen inspirerad av sånt här! Det tackar jag för :)

Svar: Det var så lite så :)
Åsa Linnea

Amanda

Bra ide, ska ska göra :)

▲ sofie

Åh vad awesome!

johanna <3 ♫♪

Oh så ska jag med göra :)

fanny selmersson

Blev jättesnyggt ju :)

Maritha

Åh, vad fint! Detta kommer jag definitivt att testa!

Tessi

Riktigt coolt:) måste prövas;)

Ellen

Jätte snyggt, det måste man ju göra!

Therese - Mamma till Casper :)

Jätte snygg och smart :)

Tette

Det är var en rolig idé :D

Tilda

Åh vad fint! Det ska jag absolut testa :D

Annie

Grymt snyggt och bra sätt att ha som skydd oxå. Tack för tipset ska nog pröva haha;) <3

Cajsa Torres

Super snyggt och en sjukt underbart bra idè :) x

Greta

Gud vad snyggt! Ska börja direkt! :D

Tyra

Fan vad snyggt!

Wilma[foto/vardag]

Håller på med dom just nu :D

Daniella

Jätte smart! =)

Alicia

Haha, fett coolt! Det ska jag prova juue!

Jessica Juanita

NEJ VA ROOOLIGT! Måst gö de dä samma:)

Amani

Coolaste jag sett på länge, måste testa detta!

Jennifer

Va roligt! måste testa!! :D

SOFIASTICATED

Åh, det där är så snyggt, det måste jag göra med mina hörlurar! :D

cilla

Det där har jag gjort för länge sedan :-) men en ännu smartare idé är att ha en nagelsax då blir det mycket enklare :D

Sofie Andersson

Tack så jätte mkt för tipset!
Har precis blivit klar med detta nu. ;)
Blev jätte fint.

Kram!

Anonym

Det var ju Claraslife.devote.se som började med det?

ISABELLE

Fett ballt :D

Moa Kauppila

åh vad smart!

Sofie DJ

Mycket fina :)! Kul när man kan piffa upp det vardagliga :)!

Linnea

Åh, har länge letat efter det här, tack för hjälpen!

Amanda

Åh, tack för instruktionerna, har länge undrat hur man gör :)

Svar: Varsågod :)
Åsa Linnea

Anonym

Sjukt fint Åsa!!

DG

Duktig du e

jennie

vilken rolig idé :D

hjjonsson.blogg.se

Tack för tipset! Nu kan jag piffa upp min tråkiga urbanears hörlurar! :D

Nattaly

Vilket roligt tips! =P

Hannah! - svaare

Grym idé. Har redan börjat på ett par ;)

julia

de måste jag testa!

Fredagsfilmen

Läckert!

Ida

Åh coolt. Måste jag testa :D

E m i l y ♥

wow, coolt, det där måste jag göra. Så häftigt det blir.

Linnea

Oj vad pilligt :P Men coolt! Hehe

Sarah

Vilken kul idé :-) Finns ju massa kul sätt att piffa till vardagen, gäller bara att komma på dem..,

Fia

Jätte snyggt!

KAMERA i PLURAL

Hur coolt som heelst!!

Frida

Gud vad kul! Såg att Clara Henry också hade sånna, hennes blogg heter Clarslife.devote.se värd att kolla in super kul tjej!!

Freja

Åhh vilka häftiga:D Jag måste prova och göra så med mina hörlurar! :)

Malin Flensburg

Åh va fint, fina pärlor! Vart har du köpt dom?

Svar: På en leksaksaffär :)
Åsa Linnea

Anonym

kul idé, ska nog testa :)

Linnea ~ SvartKanin

Wow va häftigt!

Anneli

Åååh, äntligen hittade jag hur man gör! Har sett det här på lite löst folk i månader, men har undrat hur fasen de trär på de där förbannade pärlorna. Nu kanske mina hörlurar börjar hålla lite längre än i några månader...

Veronica

Vilka tuffa :)

JUNITJEJ

Kanonsmart idé!

Nicki

vilken rolig ide

Nicki

vilken rolig ide

emma

Riktigt häftigt :D

Kolla också gärna in min blogg och sprid :)

Anna Sörlin

fan va snyggt! :) det där måste jag testa! tack för tipset!!

Elina

Awesomeness ju, ska göra det dirr! :D

Lisa

Så fyndigt gjort!! :)

Anonym

Jag tog en kniv istället för en sax

Tilde

Aha det var så man gjorde! Såg en tjej på tåget med sånna hörlurar och satt hela resan och försökte komma på hur pärlorna lyckats hamna där. Haha

Josse

Snyggt!
Värt att testa!

Hannah

Tufft! Det ska jag prova =)

Voom

Jätte coolt!! Måste pröva! fin blogg förresten!!

Signe Bergman

Finfin idé!
Dags att köpa lite pärlor :D !

Eliin

Åh, ska lätt köpa lite pärlor imorgon och göra detta! Tack för inspirationen :)

Eliin

Åh, ska lätt köpa lite pärlor imorgon och göra detta! Tack för inspirationen :)

Eliin

Åh, ska lätt köpa lite pärlor imorgon och göra detta! Tack för inspirationen :)

Eliin

Åh, ska lätt köpa lite pärlor imorgon och göra detta! Tack för inspirationen :)

G

Det är fint men det är så många som gör så, så tappar lusten :/

Sophie

Wow vad coolt! :)

Svar: Eller hur :)
Åsa Linnea

Camilla

Iden med att märka upp laddarna i olika färger är ju toppen! Att ja inte tänkt på de innan:)

Helena, Craft and Creativity

Kul att det blev så bra! Tack för länken till min blogg och för de fina orden. Det är så himla häftigt att se hur detta pyssel sprider sig, jag har också sett folk på bussar och tunnelbana som har pärlade hörlurar. Roligt!

Våra färgmarkerade laddare har jag haft mycket nytta av. Fast det har blivit pinsamt tydligt att det oftast är jag som tappar bort min laddare. ;-)

Svar: Haha, ja precis :) Samma för mig med laddarna :)
Åsa Linnea

Ina

Vilken bra idè!^^

Sofia

Så gulligt. Fint

Cookiiie

Awesome!

Ida

skit colt ju!

Hanna

Nej så coolt!! :D Måste göras!! :D

Helga

haha är nästan säker på att min syrra var först med det där. Hon hade inte sett det någonstans och nu ser jag det överallt :D men jättefina blir de ju! :D

Aurora

Tack för tipset! Jag håller redan på att göra likadant ;)

Jessica

Riktigt coolt ju. Tänk vad lite fantasi kan göra mycket!

Nathalie

Riktigt snyggt faktiskt!

Saara - 20 år med syndromet Klippel Trenaunay

Gud vad sött! Måste också göra ett par! :)

Rhoda Rodis Alemayehu' @ fb

Vad sent man fick se det hära.. Hållde på med det ingefär föra året.. men din blev grymt fint! :D

Emma

Clara Henry (http://claraslife.devote.se) är vad jag vet som startade den trenden, så creds till henne!

Malin

Snyggt, passar de på vanliga hörlurar sladdar?? :)

Malin

Men guud så fint. 

Svar: Tack!
Åsa Linnea

Mina

As snyggt!! :)

Sandra

SÅÅÅÅÅ himla bra idé! Blev ju jättefint OCH praktiskt när man ska hålla reda på olika sladdar osv ;-)

Nathalie

Ass ballt! Ska lätt köpa och fixa till mina !! :D

NBNJ

Snyggt! Särskilt de på laddaren, det va en jätte smart ide för jag själv tappar bort och blandar laddare med mina föräldrar haha :)

Anna

Supercoolt och skitsnyggt ju! Att ingen tänkt på det förut. Nu blir det att fixa massa lila pärlor sen sätta igång och pyssla!:S

Anna

Gud va bra! TACK för tipset! Jag såg en tjej som hade det såhär på bussen för några veckor sen och satt och lurade på hur hon hade hjort för man såg inga jack i pärlorna :) Och jag fegade för att fråga..
Men! NU vet jag ju så nu blir det pyssel. Tack för tipset!

Madde

Snyggt! Känns som ett perfekt höstprojekt.

Jaana

Riktigt fiffigt! :) Får verklingen personliga hörlurar!

Linnea

Ascoolt! Håller på att göra så där nu, hoppas det blir poppis... Annars blir det inte så kul att plocka bort alla...

Moa.S

Så är mina hörlurar pimpade sen långt tillbaka, riktigt smart för de trasslar inte alls lika enkelt :)!

Mikxki

Riktigt snyggt och bra om man inte får trassel :)

Greta

Jag körde ganska långt igår, med det började blöda under naglarna, så nu tar jag en kniv och jag två jack brevid varandra, så att det blir ett brett jack och trär på.

Ida

Jätte häftiga lurar!! Skulle gärna testa själv men hittar inga pärlor i de färgerna jag villa ha... Vart har du köpt dina?

Svar: På en leksaksaffär :)
Åsa Linnea

Helen

Riktigt häftigt! Jag gillar att pilla med saker så riktigt bra tips. Ska handla hem sakerna sen ska jag också fixa piffiga hörlurar:D tack för tipsen! Kolla gärna in min blogg:)

Zellans

Har också gjort så, tycker det blev supercoolt! :)

Ida

Schysst tips ! snyggt!

Felicia

Jag gjorde ett blogginlägg om dig på min blogg om detta :) Hoppas det är okej. Du hittar inlägget här http://blondicia.blogg.se/2012/august/pimpa-dina-horlurar.html

Svar: Absolut, tack :)
Åsa Linnea

Sanna Andersson

sött =)

Amanda

Sjukt snyggt! Måste verkligen göra!!!

Stina

Såg detta på din blogg, och jag var bara tvungen att testa! Det blev jättesnyggt verkligen :) Jag tipsar om din idé i min blogg!

Svar: Tack så mycket :) Bra jobbat!
Åsa Linnea

wilma

snyggt och häftigt!! tack för tipset!:)

natalie

hur snyggt som helst, awesomeeee!

Malin – En blogg om träning, hälsa, skönhet, mode och mycket mer.

Riktigt läckert, det måste jag testa! ..ska bara skaffa lite fina pärlor först. :) Tack för tipset.

Nina

Något jag ska fixa till mina hörlurar iaf!! NAJS!

Alva

Men va smart och coolt på samma gång 

Helena

Riktigt kul idè! Nu har jag någonting kreativt att göra i helgen :)

solsyster

Vilken kul ide`!!! Färglatt och fint, makes me happy!! / Maria

Linda

Åh vad härligt! Ska lätt fixa så somriga hörlurar!

sara

Haha, vad smart!

JULIAAY

Nej men gud vad fiffigt!!! Ska sååå testa det!!!

Herr Frida

Shit vad fint! Det ska jag lätt fixa:)

lovisa

grym blogg!
så härliga lurar asså:)
allt bra med dig idag?
kramisar, förresten har du en grymt fin header!

Emma

Vilken smart idé! Vad fina de blev :) Det måste jag prova!

jjosefine

Härligt! blev verkligen inpspirerad! :)

Gabriella - Hårdrockare ut i fingerspetsarna!

Fan vad ballt! Antar att de inte slår knutar i fickan längre då heller! :D

Gabriella - Hårdrockare ut i fingerspetsarna!

Fan vad ballt! Antar att de inte slår knutar i fickan längre då heller! :D

Wanted, en Vilda Västern-roman

Snyggt! :)

Henrik Lindmark

Cool idé, och såg bra ut ju

Jen

Tack för tipset! Jag blev så förtjust att jag pimpade mina hörlurar så snart jag läst inlägget! ;) Använde en mattkniv i stället för sax, tyckte det var enklare. Ställde varje pärla på högkant på en skärbräda och skar sen ett snitt igenom ena sidan på den. :)

Jen

...glömde skriva att bild på mina fina lurar finns på bloggen! ;)

Emma

Åh, Sådär ville jag också göra när jag såg att Clara Henry hade pimpat sina lurar med pärlor. Otroligt kreativt fast lite trist nu när alla verkar ha det :( Fast fullt förståeligt dock ;)

Linda

Vilken rolig ide :) Kanske måste testa!

Linda

Vilken rolig ide :) Kanske måste testa!

alice

HEEJ! Jag bara undrar om det är farligt att fylla hela laddaren med pärlor eller om inget händer? Snälla svara snabbt, om du vill svara mail så kan du ta och skicka det till [email protected]

Svar: Nä, jag tror nog inte det händer något speciellt om man fyller hela laddaren... Men vad vet jag :)
Åsa Linnea

Linda

Tack för härlig inspiration och bra pyssel! :) Kram

sofia

så himla färgglatt och fint! men kan tänka mig att det var lite pillrigt. haha :)

Sandra

http://thinkinpink.se/2012/august/pyssel-med-parlor.html så här blev mina när de vart klart :D

Svar: Bra jobbat :)
Åsa Linnea

Sandra

Gud så lustigt, min kompis lärde mig det där och nu skriver du också om det!! :))

Anonym

Awsome :D

Jonas

Eller så kör man ett par Happy Plugs www.happyplugs.se

Svar: Det kan man också göra :)
Åsa Linnea

Blev jätte snyggt till mina hörlurar! Om du har ngn mer rolig ide så skriv gärna det!!

Svar: Absolut :)
Åsa Linnea

E m m a ;

snyggt och smart på samma gång! Blir nog att pilla med detta ikväll ;D tack för tipset!

Jenda

Haha var finurligt! Jag gillar't! :)

Rosanna

Fina färger. Vart köpte du pärlorna? :)

Svar: På en leksaksaffär :)
Åsa Linnea

Mina

Underbart,vart köpte du pärlorna? ;)

Svar: På en leksaksaffär :)
Åsa Linnea

Amanda

De där är supersnyggt ju! :)

Virility pill supplier

ktfsbbtbmjoofb, Virility Pills, JUDefWo, [url=http://b-fly.net/]Virility Pills[/url], WcDGnvh, http://b-fly.net/ Virility Pills, TowkTPi.