En bild på fröken plus ett roligt samtal



Elev: Vad heter dom skolor som du har gått i?
Jag: Norrbackaskolan, Ekillaskolan, Märsta gymnasiet och Stockholms Universitet och nu så är jag klar
Elev: Va?! Så nu behöver du aldrig mer gå i skolan?
Jag: Näpp, inte vad jag planerar i alla fall
Elev: Ååh, lyckos dig. Tänk om du skulle få sparken härifrån då skulle du kunna göra vad du vill om dagarna.
Jag: Hehe, ja fast jag måste ju kunna köpa mat och betala hyran och så.
Elev: Ja, men det är ju bara att fråga din mamma och pappa om veckopeng.
Jag: Haha, ja det kanske skulle fungera.
Elev: Ja för jag får i alla fall veckopeng. Man kan hjälpa till att diska och klippa gräset också.

2 kommentarer
mamma

å då måste jag ju såklart ta upp den där ogräsränsningen, 2 timmar, som du skulle gjort för ca 10 år sedan. Jag vet att jag betalade för det iaf!

mamma igen

oj då, rensa stavas visst inte så