Träningsdagbok Mars

Total tid: 1172 min / 19:32:21
Antal träningspass: 24
Antal dagar med träning: 15 (48,4% av 31 dagar)



Målen för mars var att bli frisk, använda pulsklockan mer i träningen och träna mer än februari-månad.

- Bli frisk
Check. Jag blev frisk och har sedan varit frisk. peppar peppar. Mycket vitlök, vitaminer och vår tror jag är ett bra recept på friskhet. Och motion såklart! :)

- Använda pulsklockan
Check. Jag har använt den nästan varje pass (utom de gånger jag glömt den hemma). Jag ligger på hög puls på den mesta av träningen. Tyvärr vet jag inte vad min maxpuls ligger på, skulle gärna vilja veta det. Under träningen brukar jag maxa som mest på ungefär 198-203. Jag uppelever träningen som mer effektiv med pulsklocka eftersom det blir svårare att fuska och ligga på en bekvämlighetsnivå.

- Träna mer än i februari
Eftersom jag höll mig frisk var det heller inte några svårigheter att träna mer än i februari. Jag har inte tränat övermycket men ändå lagom känns det som. Marsmånad är ju bara ett enda stort kalas med födelsedagar hit och dit, vilket också tagit sin tid.

Bäst den här månaden var att jag klarade av att åka skidor en hel dag. Citerat min sjukgymnast: "Skidor, det är livet det".



April blir spännande eftersom jag ska göra en styrkemätning på knäet på Artro. Jag har fortfarande ont, men vi ska se hur knäet ligger till styrkemässigt med smärta.

Mål för nästa månad blir att
- komma igång så smått med löpning, så gott det går, tex. till och från gymet, kortare rundor
- träna minst lika mycket som i mars
0 kommentarer