Träning februari

Total tid: 800min / 13 tim:20min
Antal träningspass: 17
Antal dagar med träning: 10 (36% av alla dagar i februari)



Mina mål för februari och utvärdering:

- Mer rehab, 2-3 pass i veckan
Har inte nått upp i antal rehabpass per vecka, men jag känner att min andra träning kompletterar rehaben. Tex så är crosstraining (samma som Nike Dynamic Training) mycket funktionell träning och många av mina rehabövningar brukar vara med på de passen.

- Mer träning, 3-5 pass i veckan
17 pass under februari (vilket blir 4,25 pass/vecka) får ändå ses som godkänt med tanke på att jag varit sjuk (och är fortfarande!) och inte har tränat ordentligt sedan den 18 februari.

- Mer konditionskrävande träning
Check. Det har det blivit, dock inte lika mycket som jag önskade men man kan inte få allt här i världen. Jag har i alla fall tagit mig i kragen och gått på lite spinningpass. Det är faktiskt den enda träningsformen som jag inte får ont i knäet av alls. Typiskt, tråkigast och skonsammast. Sååklart.

- Använda mig av pulsklockan
Jag (läs: pappa) har bytt batteri på pulsklockan, men jag har bara hunnit använda den 2 gånger, sedan blev jag sjuk. Har dock återigen konstaterat att jag har en grymt hög maxpuls.


Mål för mars får bli att bli frisk. Just nu får jag panik av att vara sjuk och inte kunna träna! Hur länge är det möjligt att vara sjuk egentligen? Jag ska använda mig av pulsklockan ännu mer. Och slutligen så ska jag träna mer än februari.
1 kommentar
mamma

oj vad du tränar när du är frisk, duktigt!