Afrofierad

I  januarimånad har jag tränat 665 minuter fördelat på 14 träningstillfällen. Det är lite för lite kan jag tycka, men vi början av månaden flyttade vi, sedan har jag även hunnit med en vecka utomlands, en slutspurt i skolan och att påbörja mitt nya jobb, sånt tar tid och kraft av en. 

 
Som ni kan läsa av från det utmärkta cirkeldiagrammet ovan har det blivit en hel del afropass den här månaden. Min rehabträning har dock blivit alldeles för lidande, det tar tid och jag har inte riktigt haft den tiden men jag vet att jag måste. Usch, får riktigt dåligt samvete när jag ser det på det här sättet.  

Äntligen har jag en anledning att sätta upp mål för min träning. Jag ska komma på ett långsiktigt mål också (förutom att bli kry i knät), så länge så får jag ha lite kortare mål att uppnå.

Mål för februari:

- Betydligt mer rehab! Det ska vara 2-3pass/vecka
Det tar tid, men det är så väl värt den tid det tar. Jag måste ta mig tid!
 
- Mer träning. Om jag hinner 3-5pass/vecka
Förhoppningsvis kommer jag in i arbetsrutinerna på ett bra sätt så att jag på fritiden kan lägga fokus på andra saker, som till exempel träningen.

- Mer konditionskrävande träning
Dock lite svårt eftersom jag tycker spinning är så himla långtråkigt och jag kan inte springa mer än 5 minuter med knät. Förslag mottages tacksamt.

- Använda mig av pulsklockan
Jag behöver byta batteri på klockan för det är slut. Alltså behöver jag gå till en urmakare. Låter inte så svårt men "från sagt och gjort är steget stort".




Emelies blogg läste jag om en sida där man kan registrera sin träning. Jag kikade in på FunBeat och registrerade mig som medlem, det är gratis. På sidan kan man lägga in all sin träning och sen använda som en slags träningsdagbok. Superbra att se sin träning så överskådligt, det fungerar som en morot också, man vill träna mer för att det ser bättre ut :-)

0 kommentarer