Rehab is my shit

Tillbaka på rehabkliniken och tillbaka hos sjukgymnasten. Tillbaka i motionscykeln och tillbaka med alla rehabövningar. Allt är som det ska vara igen alltså.

Blev undersökt lite noggrannare i knät eftersom jag har varit bortrest och det mesta såg bra ut. Funktionellt sett så är det okej, fick göra lite hopptester och det opererade benet ligger på 79% jämfört med det friska benet. Man ska väl ligga på ungefär 90% innan det är "helt bra". Styrkemässigt sett så är det inte okej, men det har ju sin naturliga förklaring i bristen av gymtillgänglighet när jag jobbade i Cala Bona. Så nu ska jag pumpa muskler i låren de följande åtta veckorna.

Vad gäller sträckningen i knäleden som jag har haft mest problem med så är den okej. Just nu ligger den på noll grader, medan det friska benet har en översträckning på -10 grader. Målet för det opererade benet är -5 grader. I övrigt så är rörligheten bra i knäleden. Svullnad i knät är (nästintill) obefintlig. 

Nu orkar jag inte tänka mer på mitt knä och dess onda konsekvenser.
Men nu vet ni hur landet ligger när det gäller REHABEN.
0 kommentarer