Look whos doin the dishes

Utvärdering av livet som sambo. Vecka 1.

Från en kraschlandning hemma i lägenheten i fredags, med resväskor och prylar överallt direkt in i ett liv som sambo. Och inte kan man ju vara min sambo utan att bli bloggad om. Så från och med nu kallar vi dig Mr M, min kära sambo ♥

Sambo är najs. Det är vuxenpoäng.

En uppdelning i hushållsarbetet har tagit form; jag sköter tvätten och Mr M sköter städningen. Det känns som en fare uppdelning än så länge.

Trots att jag inte har någon som helst koll på mina kläder, dom är överallt i hela lägeneheten så har jag inte hört ett ord om detta. (Hade situationen varit omvänd, hade det kanske blivit andra bullar).

Veckans diskussioner:
♦ Ska vi se en betydelselös fotbollsmatch eller ett nytt avsnitt Greys?
-Fotbollen vann i denna fråga.
♦ Vem ska sova ytterst i sängen? 
-Inte heller här har jag lyckats få fram min vilja.

Jag bidar min tid

Disken. Det har varit noll zipp zero problem på den här fronten. Ibland undrar jag om han är en levande diskmaskin? Och han bäddar till och med sängen :-) Antingen är det jag som har låga förväntningar eller så är det bara så att min karl är grym.

Veckans betyg för Mr M blir:
5+
3 kommentarer
Mr M...

... har en baktanke med allt ;)

mamma

mr M, jag önskar nästan jag hade en egen sådan hemma. Levande diskmaskin alltså!

Sofia

Du har lyckats hitta en lika bra diskmaskin nej ja menar smbo som jag har. han diskar bättre och fortare än en diskmaskin till och med... Det är bra att Mr.M tar för sig där hemma...=)