En dag på jobbet

Så här har min dag på jobbet sett ut:

Började med en sväng ut med giraffen Lollo. Sanna fick frågan av ett barn: vad man behövde göra för att få ett sånt roligt jobb som djurskötare...? Haha. Efter det var det skattjakt med tjugoåtta barn, varav tjugoen från Norge. Men det hvar ikke nåe problem då Sanna og jeg snakker norske kempebra! Alla dessa underbara änglar. De målades till indianer och vi gjorde indianljudet, skatten fann vi och sedan kom Lollo och bjöd på fika.
We just ♥ kids from Norway.

Sen var det siesta och lunch. Vi tog våran standardplats i skuggan utanför konferensavdelningen och skvallrade lite. Gossip gossip gossip. Det är det vi lever på här i Cala Bona :-)

Efter lunch hade jag Open house i en timme och då satt jag och ritade lite med de barn som kom ner till Miniland. Klockan tre hade Sanna och jag Play & splash tillsammans. Vi körde Huvud-axlar-knä, Honkey tonk och Lollo&Bernie-låten a capella inför alla barn och föräldrar vid poolen. Dagens uppträdande, helt klart!

Klockan fyra lästa jag sagan om Bernie för några barn, en kvart senare kom Bernie till Miniland och hälsade på. Det blev några kramar, lite dans och en del skrik från de stackars livrädda barnen. När Bernie hade gått fick jag och Sanna gå hem tidigare för att jag skulle hämta kuddar, lakan och handdukar i tvätteriet. Måste ju förbereda inför mina gäster som kommer på tisdag!

Nu ska vi förbereda oss för kvällens happening som är en temafest på Sanddancers. Tema: Under the sea. Guider från hela ön kommer hit och festar. Ska bli så kul!
1 kommentar
Jennie

Hoppas ni hade kul pa sanddancers :)

Undrar om someone dropped the bomb yet..?